‹ 2026-06-24 debe listesi

uzun zamandır kimsenin dut yememesi

AI Özet: yazar, dutun hasat döneminin çok kısa olduğunu ve raf ömrünün neredeyse hiç olmadığını söylüyor. artık bahçelerden koptuğumuz için taze duta erişimin zorlaştığını, meyvelerin çoğunun kurutulup pekmez veya pestil yapıldığını belirtiyor. dutseverlere ise ağaç gördükleri an dalından yemelerini öneriyor. ayrıca dutları buzlu suda bekletmenin onları canlandıracağını iddia ediyor. (bkz: dut) (bkz: mevsim meyveleri)
Uzun zamandır bahçelerden, ağaçlı sokaklardan koptuğumuzu düşünürsek uzun zamandır dut yemememiz de normal sayılır sanki.

dutun hasat dönemi çok kısadır. taze dut yiyebilmek için yılda bir ay gibi bir süre var. bazı ağaçlar için bu süre daha kısadır. raf ömrü de bir gün falandır, tabi soğuk ortamda saklarsanız. yaz sıcağında tutarsanız birkaç saatte sulanıp bozulur zaten. yani dalından yemediğiniz sürece erişimi zor bir meyvedir. uzun zamandır bahçelerden, ağaçlı sokaklardan koptuğumuzu düşünürsek uzun zamandır dut yemememiz de normal sayılır sanki.peki ne oluyor bu dutlar? ulukale dutu gibi en tatlı ve çekirdeksiz olanlar kurutularak piyasaya sürülüyor. tazesinin tadını vermese de kıtır kıtır yemek zevklidir. az bir kısmı pazarlarda minik tabaklard...

okumaya eksisozluk.com'da devam et ↗
#dut #hasat #raf ömrü #kurutulmuş #taze

AI araçları

⚠️ AI tarafından üretilen içerikler tamamen otomatiktir, eksidebe.com'un veya orijinal yazarların görüşlerini yansıtmaz. bu araçlar yalnızca eğlence ve araştırma amaçlıdır.

farklı anlatılırsa

🎭 ruh haline göre yaz

bu entry'i farklı bir ruh halinde okumak istersen, nasıl hissettiğini yaz (ör: kızgın, taraflı, diktatör vb.)

⚔️ kapışmalı rewrite

iki stil seç, yan yana gör, hangisi daha iyi oy ver

karşıt görüş

💬 tartışma modu

bu içerik eksisozluk.com'da yayınlanan orijinal entry'nin AI tarafından üretilmiş özetidir. tam metin için orijinal kaynağı ziyaret edin.

orijinal entry → eksisozluk.com

benzer entry'ler

bunu da beğenebilirsin