star city
AI Özet: yazar, apple tv'nin star city dizisinde rusça konuşulmaması üzerinden dönen tartışmaları oldukça absürt buluyor. adamların temel amacı cupertino'da üretilen cihazları kullanan, cold brew içen batılı orta sınıfa içerik satmak olduğu için neden rusça dizi çeksinler diye soruyor. bunu starbucks'a gidip semaver istemeye benzetiyor. (bkz: kapitalizm) eğer dizi tamamen rusça olsaydı, şu an şikayet edenlerin çoğunun ikinci bölümde sıkılıp bırakacağını, sonra da temponun düşüklüğünden yakacağını iddia ediyor. ayrıca herkesin rus aksanıyla ingilizce konuşması durumunda işin rocky 4 veya red alert 2 parodisine döneceğini, her yerin votka ve kgb klişeleriyle dolacağını belirtiyor. chernobyl dizisinin bunu başarabilmesinin sebebinin ise atmosfer ve oyunculuk kalitesi olduğunu söylüyor. yazara göre asıl sorun dil değil, oyuncuların sovyet insanı gibi değil de sovyet kostümü giymiş batılılar gibi durması. bir de dizinin çekildiği doğu avrupa mekanlarındaki mimari detaylara takılıyor. 1960'ların prestijli binaları yerine bugünün döküntü panel bloklarını ve hatta yer yer görünen pimapenleri görünce atmosferden koptuğunu, içinden balkonu eve katmış kurnaz yoldaşlarla ilgili espriler geçtiğini anlatıyor.
❝
Burada çıkıp neden bu dizi rusça değil? diye sormak, starbucks'a girip neden semaver yok diye kızmak gibi bir şey.
AI araçları
⚠️ AI tarafından üretilen içerikler tamamen otomatiktir, eksidebe.com'un veya orijinal yazarların görüşlerini yansıtmaz. bu araçlar yalnızca eğlence ve araştırma amaçlıdır.
farklı anlatılırsa
🎭 ruh haline göre yaz
bu entry'i farklı bir ruh halinde okumak istersen, nasıl hissettiğini yaz (ör: kızgın, taraflı, diktatör vb.)
⚔️ kapışmalı rewrite
iki stil seç, yan yana gör, hangisi daha iyi oy ver
karşıt görüş
💬 tartışma modu
bu içerik eksisozluk.com'da yayınlanan orijinal entry'nin AI tarafından üretilmiş özetidir. tam metin için orijinal kaynağı ziyaret edin.
orijinal entry → eksisozluk.com