‹ 2026-06-28 debe listesi

star city

AI Özet: yazar, apple tv'nin star city dizisinde rusça konuşulmaması üzerinden dönen tartışmaları oldukça absürt buluyor. adamların temel amacı cupertino'da üretilen cihazları kullanan, cold brew içen batılı orta sınıfa içerik satmak olduğu için neden rusça dizi çeksinler diye soruyor. bunu starbucks'a gidip semaver istemeye benzetiyor. (bkz: kapitalizm) eğer dizi tamamen rusça olsaydı, şu an şikayet edenlerin çoğunun ikinci bölümde sıkılıp bırakacağını, sonra da temponun düşüklüğünden yakacağını iddia ediyor. ayrıca herkesin rus aksanıyla ingilizce konuşması durumunda işin rocky 4 veya red alert 2 parodisine döneceğini, her yerin votka ve kgb klişeleriyle dolacağını belirtiyor. chernobyl dizisinin bunu başarabilmesinin sebebinin ise atmosfer ve oyunculuk kalitesi olduğunu söylüyor. yazara göre asıl sorun dil değil, oyuncuların sovyet insanı gibi değil de sovyet kostümü giymiş batılılar gibi durması. bir de dizinin çekildiği doğu avrupa mekanlarındaki mimari detaylara takılıyor. 1960'ların prestijli binaları yerine bugünün döküntü panel bloklarını ve hatta yer yer görünen pimapenleri görünce atmosferden koptuğunu, içinden balkonu eve katmış kurnaz yoldaşlarla ilgili espriler geçtiğini anlatıyor.
Burada çıkıp neden bu dizi rusça değil? diye sormak, starbucks'a girip neden semaver yok diye kızmak gibi bir şey.

bugün amerikan bayrağından sonra insanların görür görmez amerika ve kapitalizmi tanıdığı bir kaç marka var. eskiden ford, coca cola, mcdonald's vs. idi. bugün ise apple bu misyonu tek başına sırtlamaya yetiyor da artıyor. bunu neden anlatıyorum? çünkü bu adamların platformunda, bir dizi rusça olmadığı için eleştiriliyor.basit bir mantık yürütün yoldaşlar. ana hedef kitlesi abd ve ingilizce konuşan dünya olan bir platform neden komple rusça dizi çeksin? adamların bazı yapımlarında rusça altyazı seçeneği bile yok. şirketin varlık sebebi zaten cupertino'da üretilmiş cihazlara, ingilizce konuşan orta sınıf evlerine, apple watch takıp cold brew içen insanlara içerik satmak. burada çıkıp nede...

okumaya eksisozluk.com'da devam et ↗
#Apple #Star City #Rusça #platform #pazarlama

AI araçları

⚠️ AI tarafından üretilen içerikler tamamen otomatiktir, eksidebe.com'un veya orijinal yazarların görüşlerini yansıtmaz. bu araçlar yalnızca eğlence ve araştırma amaçlıdır.

farklı anlatılırsa

🎭 ruh haline göre yaz

bu entry'i farklı bir ruh halinde okumak istersen, nasıl hissettiğini yaz (ör: kızgın, taraflı, diktatör vb.)

⚔️ kapışmalı rewrite

iki stil seç, yan yana gör, hangisi daha iyi oy ver

karşıt görüş

💬 tartışma modu

bu içerik eksisozluk.com'da yayınlanan orijinal entry'nin AI tarafından üretilmiş özetidir. tam metin için orijinal kaynağı ziyaret edin.

orijinal entry → eksisozluk.com

benzer entry'ler

sh***'in diğer debe'leri

bunu da beğenebilirsin