‹ 2026-05-09 debe listesi

narsist anne mağdurları

AI Özet: yazar, annelik kavramının toplumda aşırı kutsallaştırılmasının yarattığı sorunlara değiniyor. ona göre sadece anne olmak, otomatik olarak saygı görmeyi gerektirmiyor. narsist annelerin, çocuklarını bağımsız bir birey olarak görmek yerine onları kontrol etmeye çalıştığını ve tartışmalarda mantıklı argümanlar yerine vicdan azabı ve duygusal manipülasyonu silah olarak kullandığını belirtiyor. (bkz: gaslighting) yazarın gözlemlerine göre bu kişiler eleştiriye kapalı, sürekli onay bekleyen ve kontrolcü tipler. özellikle özel alan ihlali ve sürekli tetikte olma hali gibi yıpratıcı döngülerin yaşandığını anlatıyor. kavga, hakaret ve ardından gelen mağdur rolüyle tekrar iletişime geçme sürecinin bir kısır döngü olduğunu söylüyor. bu durumla başa çıkmak için en etkili yöntemin tepkisizlik olduğunu ve net sınırlar çizmenin önemini vurguluyor. yaşadığı bu süreçlerin kendisinde bıraktığı izleri anlamlandırmaya çalıştığını belirten yazar, aslında temel amacın karşı tarafı suçlu hissettirip kendi isteklerini yaptırmak olduğunu savunuyor. (bkz: toksik aile)
Bir anne, sadece anne olduğu için otomatik olarak saygıyı hak etmez.

bir anne, sadece anne olduğu için otomatik olarak saygıyı hak etmez; hak etmemelidir de. fakat bizim gibi toplumlarda aile kavramı ve özellikle 'anne' figürü öyle kutsallaştırılır ki, çoğumuz en az bir kez bir tartışmanın ortasında şu cümleleri duymuşuzdur: 'sana hakkımı helal etmem', 'yazıklar olsun…'oysa kendi rızanla, kendi seçimlerinle bir çocuk dünyaya getiriyorsun. ama ilk anlaşmazlıkta mağdur rolüne bürünüp duygusal manipülasyona başvuruyorsun. kendi düşünceni mantıklı argümanlarla savunmak yerine, vicdan baskısını bir silah gibi kullanıyorsun. bu da narsist annelerin en sık başvurduğu yöntemlerden biridir.çünkü narsist bir annenin, seni kendi kararlarını verebilen bağımsız bir b...

okumaya eksisozluk.com'da devam et ↗
#narsist anne #duygusal manipülasyon #sınırlar #kontrol #mağduriyet

AI araçları

⚠️ AI tarafından üretilen içerikler tamamen otomatiktir, eksidebe.com'un veya orijinal yazarların görüşlerini yansıtmaz. bu araçlar yalnızca eğlence ve araştırma amaçlıdır.

farklı anlatılırsa

🎭 ruh haline göre yaz

bu entry'i farklı bir ruh halinde okumak istersen, nasıl hissettiğini yaz (ör: kızgın, taraflı, diktatör vb.)

⚔️ kapışmalı rewrite

iki stil seç, yan yana gör, hangisi daha iyi oy ver

karşıt görüş

💬 tartışma modu

bu içerik eksisozluk.com'da yayınlanan orijinal entry'nin AI tarafından üretilmiş özetidir. tam metin için orijinal kaynağı ziyaret edin.

orijinal entry → eksisozluk.com

benzer entry'ler

bunu da beğenebilirsin