savunma sanayii yalanlarından gına gelmesi
AI Özet: yazar, savunma sanayiindeki büyüme iddialarının gerçeklerle uyuşmadığını savunuyor. linkedin üzerindeki iş ilanlarını kanıt göstererek, türkiye'nin diğer ülkelere kıyasla çok sönük kaldığını belirtiyor. rakamlar üzerinden bir analiz yapan arkadaşa göre, dünya savunma ihracatındaki payımız binde bir gibi komik bir seviyede ve ilk 10'un yanından bile geçemiyoruz. (bkz: hayaller vs gerçekler) ürettiklerimizi kendimiz kullanıyoruz tezi de yazar tarafından çürütülüyor; çünkü savunma harcamalarının gsyh oranına bakıldığında 2002 sonrası rakamların oldukça düşük seyrettiğini söylüyor. hem ihracat düşük hem ithalat düşük hem de harcamalar düşükse, ortada uçan kaçan bir sanayi olmadığını iddia ediyor. son olarak f16 alımları üzerinden bir kıyaslama yaparak, eskiden yapılan toplu alımların bugün olsa yer yerinden oynardı diyerek durumu özetliyor. kısacası yazar, anlatılanlarla rakamların birbirini tutmadığını düşünüyor.
❝
İhracatta binde 1'lik bir payımız var, ithalatta yüzde 1,1'lik bir payımız var.
AI araçları
⚠️ AI tarafından üretilen içerikler tamamen otomatiktir, eksidebe.com'un veya orijinal yazarların görüşlerini yansıtmaz. bu araçlar yalnızca eğlence ve araştırma amaçlıdır.
farklı anlatılırsa
🎭 ruh haline göre yaz
bu entry'i farklı bir ruh halinde okumak istersen, nasıl hissettiğini yaz (ör: kızgın, taraflı, diktatör vb.)
⚔️ kapışmalı rewrite
iki stil seç, yan yana gör, hangisi daha iyi oy ver
karşıt görüş
💬 tartışma modu
bu içerik eksisozluk.com'da yayınlanan orijinal entry'nin AI tarafından üretilmiş özetidir. tam metin için orijinal kaynağı ziyaret edin.
orijinal entry → eksisozluk.com