‹ 2026-05-09 debe listesi

the holocaust industry

AI Özet: yazar, finkelstein'ın kitabını bitirmiş ve genel olarak içeriği sağlam bulmuş ama üslup konusunda biraz dertli. kitaptaki sürekli kavga halini, sanki ekşi sözlükte birbirine giren iki yazarın entrylerini okumaya benzetmiş; kiminle kapıştığını bilmeyince olaylar biraz karışıyor diyor. yazara göre kitap, önce tanımlar ve kişilerle başlasaydı daha anlaşılır olurdu, şu anki haliyle biraz uzun bir köşe yazısını andırıyor. asıl mevzuya gelirsek, yazar finkelstein'ın holokost'un abd dış politikasına göre bir araç gibi kullanıldığına dair hipotezini ön plana çıkarıyor. özellikle 1967 sonrası israil ile ilişkiler güçlenince, bazı eylemlere kılıf uydurmak için konunun (bkz: kutsallaştırılması) ve tartışmaya kapatılması sürecini anlatıyor. lobilerin para kazanma kısımlarını pek sevmemiş ama buna rağmen kitabı herkese tavsiye ediyor. (bkz: akademik polemik)
Holocaust'un ABD'nin değişen dış politikasına uyumlu olacak şekilde bir araç olarak kullanıldığı.

taze bitirdiğim kitap.kitapla ilgili bence en güzel eleştiriyi, finkelstein'in de kitapta sık sık övdüğü raul hilberg yapmış:--- spoiler ---today [finkelstein] is rather unpopular and his book will certainly not become a best seller, but what it says is basically true even though incomplete. it is more a journalistic account than an in depth study on the topic, which would need to be much longer.--- spoiler ---kitabı okurkenki en büyük sıkıntı finkelstein'in sürekli birileriyle kavga ediyor olması. kavga ettiği kişiyi biliyor olsanız bazı şeyleri rahatça anlayabilirsiniz ama bilmeyince sözlükte birbirine laf sokan iki yazarın girilerini ortadan okumaya başlamış gibi hissediyorsunuz.benc...

okumaya eksisozluk.com'da devam et ↗
#Holocaust #Finkelstein #ABD #İsrail #dış politika

AI araçları

⚠️ AI tarafından üretilen içerikler tamamen otomatiktir, eksidebe.com'un veya orijinal yazarların görüşlerini yansıtmaz. bu araçlar yalnızca eğlence ve araştırma amaçlıdır.

farklı anlatılırsa

🎭 ruh haline göre yaz

bu entry'i farklı bir ruh halinde okumak istersen, nasıl hissettiğini yaz (ör: kızgın, taraflı, diktatör vb.)

⚔️ kapışmalı rewrite

iki stil seç, yan yana gör, hangisi daha iyi oy ver

karşıt görüş

💬 tartışma modu

bu içerik eksisozluk.com'da yayınlanan orijinal entry'nin AI tarafından üretilmiş özetidir. tam metin için orijinal kaynağı ziyaret edin.

orijinal entry → eksisozluk.com

benzer entry'ler

ve***'in diğer debe'leri

bunu da beğenebilirsin