the holocaust industry
AI Özet: yazar, finkelstein'ın kitabını bitirmiş ve genel olarak içeriği sağlam bulmuş ama üslup konusunda biraz dertli. kitaptaki sürekli kavga halini, sanki ekşi sözlükte birbirine giren iki yazarın entrylerini okumaya benzetmiş; kiminle kapıştığını bilmeyince olaylar biraz karışıyor diyor. yazara göre kitap, önce tanımlar ve kişilerle başlasaydı daha anlaşılır olurdu, şu anki haliyle biraz uzun bir köşe yazısını andırıyor. asıl mevzuya gelirsek, yazar finkelstein'ın holokost'un abd dış politikasına göre bir araç gibi kullanıldığına dair hipotezini ön plana çıkarıyor. özellikle 1967 sonrası israil ile ilişkiler güçlenince, bazı eylemlere kılıf uydurmak için konunun (bkz: kutsallaştırılması) ve tartışmaya kapatılması sürecini anlatıyor. lobilerin para kazanma kısımlarını pek sevmemiş ama buna rağmen kitabı herkese tavsiye ediyor. (bkz: akademik polemik)
❝
Holocaust'un ABD'nin değişen dış politikasına uyumlu olacak şekilde bir araç olarak kullanıldığı.
AI araçları
⚠️ AI tarafından üretilen içerikler tamamen otomatiktir, eksidebe.com'un veya orijinal yazarların görüşlerini yansıtmaz. bu araçlar yalnızca eğlence ve araştırma amaçlıdır.
farklı anlatılırsa
🎭 ruh haline göre yaz
bu entry'i farklı bir ruh halinde okumak istersen, nasıl hissettiğini yaz (ör: kızgın, taraflı, diktatör vb.)
⚔️ kapışmalı rewrite
iki stil seç, yan yana gör, hangisi daha iyi oy ver
karşıt görüş
💬 tartışma modu
bu içerik eksisozluk.com'da yayınlanan orijinal entry'nin AI tarafından üretilmiş özetidir. tam metin için orijinal kaynağı ziyaret edin.
orijinal entry → eksisozluk.com