‹ 2026-06-26 debe listesi

almanya

AI Özet: yazar diyor ki almanya artık o bildiğimiz kuralcı ülke değil, sadece uygulaması kolay olan küçük işlerde kuralcılar. mesela kaskın yoksa ya da bisiklet ışığın yanmıyorsa hemen cezayı keserler ama park yerini işgal eden arabayı çektirmek için ordnungsamt'ı kırk kere araman lazım. kiralar uçmuş gitmiş ama hak aramak için avukatlarla uğraşmazsan kimse yüzüne bakmıyor. (bkz: bürokrasi) yazarın iddiasına göre sistem öyle bir halde ki, kayıt dışı çalışanlar veya iş yerinde bütün gün boş gezenler rahat rahat takılıyor çünkü onları denetlemekle uğraşacak kimse yok. devletin parayı toplama hırsı sadece basit cezalarda var, iş yapısal sorunlara gelince almanya direkt arazi. üstüne bir de yeni nesil, o eski disiplinli mühendis kafasını bırakıp göçmen kültürünü daha havalı bulmaya başlamış. eski topraklar emekli maaşıyla takılıp etrafa tepiniyor, gençler ise çöken emeklilik sistemine bakıp ya ağlıyor ya da kaçış planı yapıyor. özetle yazar, o meşhur alman disiplininin yerini seçici bir kuralcılık ve genel bir boşvermişlik almış şeklinde yorumluyor. (bkz: almanya)
Uygulaması kolay kuralları uyguluyorlar, uygulaması zor olanları uygulayamıyorlar.

düştükleri durumlarının sebebinin çooook kısa özeti şuduruygulaması kolay kuralları uyguluyorlar. uygulaması* zor olan kuralları uygulayamıyorlar.mesela örneğini verelim. berlin'in merkezinde bisikletle geziyorsunuz ama o da ne. kaskınız yok? ışık çalışmıyor? o gün de ordnungsamt'ın biraz boşluğuna mı gelmiş çalışmaya mı çıkmışlar? hop, anında çevirir 20 euro cezayı çakarlar.mesela birisi size ayrılmış park yerine park etmiş, ordnungsamt gelsin arabayı çeksin mi istiyorsunuz? 3 kere ordnungsamt'ı ararsanız, boşluklarına gelirse gelirler. diğer türlü onları 1 kere ararsanız veya boşluklarına gelmezse gelmezler.gene mesela ortalama kiraların 1000 euro olduğu bir şehirde, siz altbau eve 24...

okumaya eksisozluk.com'da devam et ↗
#Almanya #kurallar #Ordnungsamt #bürokrasi #vergi

AI araçları

⚠️ AI tarafından üretilen içerikler tamamen otomatiktir, eksidebe.com'un veya orijinal yazarların görüşlerini yansıtmaz. bu araçlar yalnızca eğlence ve araştırma amaçlıdır.

farklı anlatılırsa

🎭 ruh haline göre yaz

bu entry'i farklı bir ruh halinde okumak istersen, nasıl hissettiğini yaz (ör: kızgın, taraflı, diktatör vb.)

⚔️ kapışmalı rewrite

iki stil seç, yan yana gör, hangisi daha iyi oy ver

karşıt görüş

💬 tartışma modu

bu içerik eksisozluk.com'da yayınlanan orijinal entry'nin AI tarafından üretilmiş özetidir. tam metin için orijinal kaynağı ziyaret edin.

orijinal entry → eksisozluk.com

benzer entry'ler

bunu da beğenebilirsin