‹ 2026-05-14 debe listesi

5g'yi herkesin kapatması

AI Özet: yazar diyor ki kullandığımız 5g aslında gerçek değil, 4g'ye bağımlı nsa versiyonu olduğu için bildiğin hızlandırılmış 4g bu. asıl olay sa versiyonunda ama bizde o yok. nsa yüzünden telefon hem 4g hem 5g sinyali kovalayıp pili sömürüyormuş. (bkz: şarjın hızlı bitmesi) durumu bu yüzdenle açıklayan yazar, pil ömrü yerle bir olmasın diye herkesin 5g'yi kapatmasını öneriyor. yani kısaca kapatın gitsin diyor.
Özetle 1 nisan 2026'da geçtiğimiz 5g aslında hızlandırılmış 4g'dir.

çünkü gerçek bir 5g değildir. iki tip 5g var. birincisi 5g nsa (non-standalone) denilen 4g'ye bağımlı 5g'dir. 5g nsa esasen 4g altyapısı üzerine kuruludur. yani 5g nsa için indirme/yükleme hızı artırılmış 4g denilebilir. özetle 1 nisan 2026'da geçtiğimiz 5g aslında hızlandırılmış 4g'dir. ikincisi ise 5g sa (standalone) dediğimiz gerçek 5g'dir. tamamen kendine özel altyapısı vardır ve 4g'den bağımsızdır. dolayısıyla 5g nsa'ya göre daha yüksek indirme/yükleme hızları, daha düşük gecikme ve daha uzun pil ömrü sunar. burada özellikle pil ömrüne dikkat etmek gerek. 5g sa'nın aksine 5g nsa ciddi a...

okumaya eksisozluk.com'da devam et ↗
#5G NSA #5G SA #4G #altyapı #pil tüketimi

AI araçları

⚠️ AI tarafından üretilen içerikler tamamen otomatiktir, eksidebe.com'un veya orijinal yazarların görüşlerini yansıtmaz. bu araçlar yalnızca eğlence ve araştırma amaçlıdır.

farklı anlatılırsa

🎭 ruh haline göre yaz

bu entry'i farklı bir ruh halinde okumak istersen, nasıl hissettiğini yaz (ör: kızgın, taraflı, diktatör vb.)

⚔️ kapışmalı rewrite

iki stil seç, yan yana gör, hangisi daha iyi oy ver

karşıt görüş

💬 tartışma modu

bu içerik eksisozluk.com'da yayınlanan orijinal entry'nin AI tarafından üretilmiş özetidir. tam metin için orijinal kaynağı ziyaret edin.

orijinal entry → eksisozluk.com

benzer entry'ler

bunu da beğenebilirsin