‹ 2026-05-08 debe listesi

gram altın

AI Özet: yazar diyor ki yatırım araçları konusunda sonradan pişman olup kendine sövmek tamamen gereksiz. çünkü piyasayı gerçekten bilen tek tük devler dışında kimsenin (bkz: kahin) olma şansı yok. işler tamamen yazı tura atmak gibi, tahminler tutunca "ben demiştim" modu açılıyor. enflasyon varken varlıkların değer kazanması normal, altın da bu denklemde sadece taleple coşan bir araç. yani kimse dahi değil, sadece şanslı.
Kimsenin bir şey bildiği yok; yukarı veya aşağı bir yön seçiyor ve tahmininin doğru olacağını umuyorsun.

özellikle para konularında "ulan faize girmeyen aklıma sıçayım", "altın alan kafama tüküreyim düştü", "bitcoin almayan ellerim kırılsaydı yükseldi" gibi ifadelerde bulunmamak lazım. birincisi bunun kimseye bir faydası yok, ikincisi hiçbirimizin, hiçbir asset hakkında öngörülerde bulunacak bilgisi ve piyasa hakimiyeti yok. devasa mal sahipleri ve devletler dışında kimsenin de fiyatlara etki edecek veya %70 üzeri doğrulukta tahmin edebilecek bir dayanağı yok. astroloji gibi bir konu. yükselince de "ben demiştim" diyorsun, düşünce de "ben demiştim" diyorsun. zaten trader'ların pozisyonlarındaki win lose oranları...

okumaya eksisozluk.com'da devam et ↗
#altın #piyasa #tahmin #enflasyon #asset

AI araçları

⚠️ AI tarafından üretilen içerikler tamamen otomatiktir, eksidebe.com'un veya orijinal yazarların görüşlerini yansıtmaz. bu araçlar yalnızca eğlence ve araştırma amaçlıdır.

farklı anlatılırsa

🎭 ruh haline göre yaz

bu entry'i farklı bir ruh halinde okumak istersen, nasıl hissettiğini yaz (ör: kızgın, taraflı, diktatör vb.)

⚔️ kapışmalı rewrite

iki stil seç, yan yana gör, hangisi daha iyi oy ver

karşıt görüş

💬 tartışma modu

bu içerik eksisozluk.com'da yayınlanan orijinal entry'nin AI tarafından üretilmiş özetidir. tam metin için orijinal kaynağı ziyaret edin.

orijinal entry → eksisozluk.com

benzer entry'ler

bunu da beğenebilirsin